Olle

Hejsan!
 
Jag har kommit på att jag kanske gör er lite förvirade när jag håller påatt skriva om Olle!
 
Men Olle är en hund som fyller 3år i augusti, han bor hemma hos min farmor och farfar, men han är här nästan varje helg, vi säger att jag är hans ägare oxå.
För det var så här att farmor och farfars granne, köpten en nakenhund med päls(låter konstigt, men det är sant)
Hon köpte hunden från ett "kennel" eller snarare en tant som har varit mycket elak mot hundarna, tex inte gett de mat mm..
Så farmor o farfars granne köpte en av de hundarna som inte mådde så bra, hunden heter Lady och är ca 10-11år gammal. Efter ett tag när Lady började att må bra igen, visade det sig att hon hade 2 stycken stora valpar i sin lilla mage! Lady är en liten och väldigt "klen" hund.
Lady fick göra kejsarsnitt för att valparna var jättestora (för henne) och hon klarade inte det själv. När valparna var ute, började Lady må dåligt och vi trodde att hon skulle gå bort. Men de räddade henne!
Ena valpen var brun i olika färger och den andra var helt svart.
Grannen bestämmde sig för att behålla en valp, hon valde den bbruna och döpte den till King.
Jag var helt galen i hundar och ville så gärna ha en egen hund och farmor o farfar har haft en hund tidigare och tycker själva om hundar, så bestämmde de sig för att köpa lille Olle, jag träffade Olle för första gången när han var 5 dagar gammal, han var den sötaste varelse på jorden redan då!
Jag har en bild på honom när han var 5 dagar på min gamla nokia, men jag tror inte att jag kan få över den på datorn (tyvärr)
Men han var så liten så han kunde få plats i en hand.
Sedan des har jag träffat honom minst 1gång i veckan (och då är han är hela dagen)
Olle är ett av det bästa sakerna som har hänt i mitt liv, jag blir glad så fort jag ser honom.
 
Men vi vet ju inte vem Olles pappa är , men på det stället där farmor o farfars granne köpte Lady, där finns även en hundras som är helt vita och har super mycket päls som står rätt ut, har glömt vad rasen heter, synd men jag kommer kanske på det!
Och det är så att Olle har exakt samma "kvalite" på hans päls som den rasen har!
Så antagligen är hans pappa en sån ras.
 
Nu vet ni iallafall lite om Olle! ♥
Min sötis!♥♥♥♥
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0